espai-teos-mindfulness-granollers-tere-sitjes

Educació Emocional

L’educació emocional i en concret la intel.ligència emocional és una de les 8 intel.ligències, més transversal i important a la vida d’una persona durant tot el cicle vital.

Resoldre els nostres conflictes interns i amb l’entorn d’una manera saludable, funcional i efectiva fa que la nostra autoestima augmenti i ens sentim més a gust amb nosaltres mateixos, amb el què fem i amb els altres.

L’Intel·ligència emocional és un constructe de Salovey i Mayer(1990) i no es pot resumir en poques paraules perquè és molt ampli. Però si haguéssim de reduir-ho diríem que és un procés ampli, complexe, permanent i educatiu.

És una forma de prevenció i resolució de situacions que estan bloquejades o poden arribar a fer-ho. La nostra intel·ligència emocional, és un dels puntals de la nostra vida i és important que estigui desenvolupada i treballada.

Des de Teos es proposen activitats en aquest sentit:

Escoles: Tallers amb els nen/es de les escoles en els quals es treballen les HHSS, la intel·ligència interpersonal i intrapersonal per mitjà de contes, l’art i el cos així com un treball d’integració cognitiu conductual integral. A més a més es poden fer sessions (opcionals ) de ioga i expressió a través de la pintura(aquestes dues últimes a concretar i consultar). Amb aquests tallers que ja s’estan duent a terme a escoles com Comptes la Cambra i Escola de l’Esquirol ha estat i està essent tot un èxit, tant a nivell grupal com a nivell individual per als nens i l’escola en general.

Mestres: Es fan tallers d’Intel·ligència emocional i PNL per tal de dotar d’eines als mestres i docents que lideren les nostres escoles i són cabdals en el desenvolupament de la IE dels alumnes.

Pares: Es fan tallers de pares per tal d’ensenyar comunicació efectiva i educació positiva, així com conèixer la seva pròpia IE i les HHSS com a pares per tal de treure el màxim rendiment a l’energia que els queda quan arriben a casa cansats d’un dia intens de feina i altres tasques!

Famílies: Es fan tallers conjunts en els quals aprenem a mirar-nos i entendre´ns d’una altra manera.