Oferim formació en diferents àmbits, amb metodologies i tècniques llestes per aplicar.

Cadascuna de les nostres formacions s’imparteix per professors experts i certificats. Amb plena disponibilitat per donar-te tot el suport necessari.

Formació Oberta a Tothom

Curs MBSR

CURS MBSR:

Descripció de l’activitat:
El programa de reducció d’estrès basat en Mindfulness MBSR, és un entrenament progressiu de 8 setmanes destinat a reduir el malestar psicològic i desenvolupar habilitats per gestionar millor els moments difícils del dia a dia.

Destinataris: a aquelles persones que volen adquirir eines personals per aprendre a viure el present i per una millor gestió de l’estrès del dia a dia.

Horari:
Edició Tarda: Dijous de 18,30h a 21h o
Edició Matí: Divendres de 10,30h a 13h.

Preu:
380€/mes. Material i retir inclòs.

Durada:
2,5h/setmana al llarg de 8 sessions.

Formador/a:
Tere Sitjes

Més informació:
https://www.teos.cat/mbsr/

Taller píndoles de Mindfulness

TALLER PÍNDOLES DE MINDFULNESS:

Descripció de l’activitat: Aquests serà un espai setmanal per un primer contacte amb el Mindfulness on es plantejaran exercicis i tècniques bàsiques de consciència plena.

Destinataris: aquest espai està pensat per aquelles persones que volen conèixer les tècniques bàsiques del Mindfulness i practicar-les cada setmana durant tot el curs.

Horari:
Dimecres matí de 10,45h a 12,15h,
Dimecres migdia de 14h a 15,30h i
Dimecres tarda de 19h a 20,30h

Preu:
50€/mes

Durada:
1,5h/setmana

Formador/a:
Maria Acosta

Més informació:
https://www.teos.cat/que-es-mindfulness/taller-pindoles-mindfulness/

Taller de Mindfulness advanced

TALLER MINDFULNESS ADVANCED:

Descripció de l’activitat: Aquest espai està destinat a una hora de pràctica de meditació setmanal tipo mindfulness.

Destinataris: a aquelles persones que ja coneixen les tècniques de Mindfulness o han cursat un MBSR i desitgen un espai de pràctica setmanal.

Horari:
DILLUNS A LES 19,15H

Preu:
35€/mes

Durada:
1h/setmana

Formador/a:
Tere Sitjes

Més informació:
https://www.teos.cat/mindfulness-advanced/

Taller Cercle de Dones

TALLER CERCLE DE DONES

Descripció de l’activitat:
Taller amb l’objectiu de potenciar l’autoestima, l’autoconeixement i projecte vital de vida. En aquests tallers, introduïm tècniques creatives i corporals i eines terapèutiques i de treball en grup. Aprofundirem amb l’autoconeixement i la motivació. El funcionament del grup es basa en la participació a través de tècniques de dinamització (Pintura, moviment, psicodrama, escrits, documents audiovisuals, etc.), per crear un espai respectuós on potenciar l’intercanvi d’experiències i el creixement personal.

Destinataris:
Adreçat a dones de totes les edats. Entrada al grup a través d’una primera entrevista personal. Les sessions poden anar acompanyades de procés terapèutic individual.

Horari:
Dimarts 19h

Preu:
20€ per sessió.

Durada:
Sessions setmanals d’1,5 hores.

Formador/a:
Núria Molina

Més informació:
https://www.teos.cat/arterapia-transdisciplinar/

Taller de Psicodrama Creatiu

TALLER DE PSICODRAMA CREATIU:

Descripció de l’activitat:
Taller grupal que ajuda a modificar els patrons de relació amb els demés i amb un mateix, que es mantenen rígids, oferint la possibilitat de vivenciar alternatives a la pròpia realitat ja coneguda.

A les sessions s’aconsegueix recuperar la espontaneïtat que possiblement amb el temps s’ha anat perdent. Aquesta espontaneïtat ajuda a la recerca de la pròpia veritat i la possibilitat de una trobada verdadera amb els altres i amb un mateix.

A través del psicodrama es poden abordar conflictes familiars, de relació amb els demés i amb un mateix; dificultats que generen ansietat i angoixa, estats depressius, trastorns, fòbies i pors.

Treballarem amb l’arteràpia com a recurs del procés d’acompanyament, aprofundirem en el coneixement i desenvolupament del llenguatge creatiu. Desenvoluparem diverses tècniques aplicades a col·lectius vulnerables, atenent a les seves possibilitats i limitacions. 

Destinataris:
Aquest espai està pensat per aquelles persones que
volen realitzar un procés d’autoconeixement i creixement personal.

Horari:
Dissabte 10h A 13,00H

Preu:
35€.

Durada:
3 hores. Taller únic.

Formador/a:
Núria Molina

Més informació:
https://www.teos.cat/psicodrama/

Extraescolar Mindfulness Kids

EXTRAESCOLAR MINDFULNESS KIDS:

Descripció de l’activitat:
Si vols que el teu fill desenvolupi habilitats d’atenció i visqui amb més consciència, serenor i felicitat, aquest programa et pot interessar. Es tracta d’un entrenament basat en Mindfulness (Atenció Plena), format per dinàmiques lúdiques, exercicis de moviments conscients, jocs, ioga i meditació de diferents tipus. Aquesta pràctica l’ajudarà a afrontar situacions difícils o estressants, així com a millorar l’atenció, la concentració, i la gestió de les emocions.

Destinataris:
Dirigit a nens i nenes de 6 a 11 anys.

Horari:
Dimecres  de 17h – 18h

Preu:
60€/mes

Durada:
1h/setmana

Formador/a:
Maria Acosta

Més informació:
https://www.teos.cat/mindfulnesskids/

Extraescolar Mindfulness Teens

EXTRAESCOLAR MINDFULNESS TEENS:

Descripció de l’activitat:
Si vols desenvolupar habilitats d’atenció i viure amb més consciència, serenor i felicitat, aquest pot ser el teu programa. Pots aprendre a identificar les emocions, els pensaments i les pròpies necessitats a la vegada que aprens a gestionar les emocions, desenvolupant el teu potencial a través de dinàmiques, exercicis de moviments conscients i meditació basats en Mindfulness (Atenció Plena). Aquesta pràctica l’ajudarà a afrontar situacions difícils o estressants, així com a millorar l’atenció, la concentració, i la gestió de les emocions.

Destinataris:
Dirigit a adolescents de 12 a 16 anys.

Horari:
Dimecres de 18h a 19h

Preu:
60€/mes

Durada:
1h/setmana

Formador/a:
Maria Acosta

Més informació:
https://www.teos.cat/mindfulnessteens/

Extraescolar Creativitat i Emocions

Descripció de l’activitat:

Proposem un espai grupal setmanal dirigit a nens/es amb l’objectiu de treballar les habilitats de rela- ció, empatia i coneixement del propi món emocional. Oferim un acompanyament i suport a través de la creativitat com a recurs amb dinàmiques de grup, plàstica, expressió corporal i teatre… de forma que experimentem per aprendre i crèixer.

Aquest taller ajuda en la sociabilització, desenvolupa la imaginació, la creativitat i acompanya en la re- ducció de l’estrés, que provoquen en el nen diferents processos com un dol, separacions, proble- mes en la sociabilització, timidesa o qualsevol dificultat emocional.
Aquest projecte es dü a terme amb eines com l’arteràpia i el teatre d’improvisació, per professionals del centre, especialitzats en educació emocional infantil i juvenil.

Abans de la inscripció recomanem una entrevista personal pel coneixement de les necessitats de cadascun dels nens.

Destinataris

Dirigit a nens/es de 6 a 11 anys.

Horari i durada

Dimarts de 17h a 18,30h

Preu:

45€/mes

Formadora:

Núria Molina

Més informació:
https://www.teos.cat/arterapia-transdisciplinar/

Formació per a Professionals Docents

Curs de Gestió de l’Estrès amb mindfulness (MBSR)

CURS DE GESTIÓ DE L’ESTRÈS AMB MINDFULNESS (MBSR):

Descripció de l’activitat:
El programa de reducció d’estrès basat en Mindfulness MBSR, és un entrenament progressiu de 8 setmanes destinat a reduir el malestar psicològic i desenvolupar habilitats per gestionar millor els moments difícils del dia a dia. Una manera de reduir l’estrès i el seu patiment és evitar fer servir el pilot automàtic i aprendre a portar la ment al moment present de manera compassiva a través de la pràctica de Mindfulness.

Destinataris:
Aquells docents que vulguin aprendre eines per a gestionar el seu propi estrès a través del Mindfulness. Eines que podrà aplicar a la seva vida personal però també a l’aula.

Horari:

a determinar amb el grup

Preu:

a determinar

Durada:

30h

Formador/a:

Curs Música en Colors

CURS MÚSICA EN COLORS:

Descripció de l’activitat:  L’objectiu d’aquesta formació és desenvolupar activitats musicals per dur a terme amb persones amb diversitat funcional i oferir espai d’inclusió a través de la música. La metodologia es basa en les aportacions dels musicoterapeutes Paul Nordoff i Clive Robbins i que el noruec Tom Naess va començar a desenvolupar a Oslo l’any 1983.

Des de fa més de 10 anys (l’any 2008) que formo part de l’equip que dirigeix el projecte ColorsBand, un projecte que es concreta en la formació d’una banda de música amb instrumentació pròpia d’un grup de rock. Aquest grup que actualment  estar format per 8 usuaris interpreta cançons versionades de The Beatles.

Podeu consultar la web per conèixer amb més detall aquest projecte: https://www.colorsband.es

Destinataris: El taller esta adreçat a pedagogs, músics, musicoterapeuta i qualsevol persona que treballi amb diversitat funcional i/o que tingui interès en adquirir recursos per poder generar espai inclusius a través d’activitats musicals que parteixen de les potencialitats dels seus participants.

Horari: A concretar

Preu: A concretar

Durada: 20 hores

Formador/a:

Raül Hernández

Curs d‘Eines Creatives a L’Aula

CURS D’EINES CREATIVES A L’AULA

Descripció del curs:

El centre educatiu es concep com un organisme viu, un lloc de convivència i d’intercanvi relacional entre docents i alumnes. Un lloc on es pensa, es discuteix i on es treballa tractant de reconciliar les dificultats, les expectatives, l’èxit i els interrogants que sempre estan presents quan hem de triar. És com una construcció viatgera, en continu canvi, que es fonamenta en les dinàmiques interactives dels seus protagonistes i en la seva capacitat de realitzar diverses combinacions. En aquesta construcció, cadascuna de les parts es mou amb la seva pròpia identitat i interrelacionant vincles.

El fet de treballar l’estat d’ànim dels alumnes, el seu autoconcepte, la confiança que tenen sobre si mateixos i en com es relacionen s’apropa més cap a una educació integral en el desenvolupament mental i psíquic.

Metodologia:

Oferim formació en diferents àmbits, amb metodologies i tècniques llestes per aplicar. Els àmbits a través dels quals volem transmetre aquestes eines són:

El Mindfulness ja que és una metodologia que posa el focus en l’atenció i en com prendre consciència del que estàs vivint en el moment present   a través de dinàmiques, tècniques de meditació i moviments conscients a mida.

L’Artteràpia ja que és una disciplina i una pràctica psicoterapèutica de recolzament a la tasca educativa i de suport emocional. La utilització de l’art proporciona un canal de comunicació a través dels materials plàstics.

La Musicoteràpia perquè és una metodologia que se’n pot beneficiar qualsevol persona que vulgui millorar la seva qualitat de vida i les seves relacions personals amb els altres i amb si mateix a través de l’ús de la música.

El Psicodrama o El teatre d’improvisació ja que és una tècnica psicoterapèutica que es fonamenta en una sèrie d’intervencions que permeten modificar els patrons de relació amb els demés i amb un mateix oferint la possibilitat de crear alternatives a la pròpia realitat d’una manera vivencial.

Objectius

  • Treballar pel desenvolupament emocional dels docents com a eina principal i motor del desenvolupament emocional dels joves.
  • Aportar als docents recursos psicoeducatius, per treballar les competències emocionals amb joves i aprofundir amb el concepte de que educar les emocions és educar per la vida.
  • Aconseguir una millora del clima i el benestar del centre, a través de l’educació emocional dels joves.
  • Reduir el malestar emocional i l’estrès dels docents però també dels alumnes afavorint així la convivència i l’intercanvi de coneixement.

Estructura del curs:

El curs té una durada de 24 hores presencials que es realitzaran en cinc mòduls. Aquests mòduls es desenvoluparan al llarg d’un trimestre escolar del curs 2019-20. Seran 12 sessions de 2 hores amb l’objectiu de proporcionar una part teòrica i una de pràctica.

Mòduls:

Mòdul 1: Introducció i conceptes bàsics.

Mòdul 2: Mindfulness

Mòdul 3: La Musicoteràpia

Mòdul 4: L’artteràpia i el psicodrama

Mòdul 5: Cloenda

Destinataris:

Docents d’educació primària i secundària i/o alumnat.

Formadors/es:
Núria Molina/Raül Hernández/Tere Sitjes/Maria Acosta

Dates i lloc de la formació:

El curs s’impartirà en els horaris i dies que el centre escolar i Teos decideixin.

Més informació a:

https://www.teos.cat/formacio/

Formació per a Professionals Clínics

Mindfulness per a Professionals de la Salut - MBSR

MINDFULNESS PER A PROFESSIONALS DE LA SALUT – MBSR:

Descripció de l’activitat:
El programa de reducció d’estrès basat en Mindfulness MBSR, és un entrenament progressiu de 8 setmanes destinat a reduir el malestar psicològic i desenvolupar habilitats per gestionar millor els moments difícils del dia a dia. Una manera de reduir l’estrès i el seu patiment és evitar fer servir el pilot automàtic i aprendre a portar la ment al moment present de manera compassiva a través de la pràctica de Mindfulness.

Destinataris: 

Professionals i estudiants de l’àmbit de la salut que vulguin aprendre eines per a gestionar el seu propi estrès a través del Mindfulness. Eines que podrà aplicar a la seva vida personal però també l’ajudaran en la gestió emocional en l’àmbit laboral.

Horari:

a determinar amb el grup

Preu:

a determinar

Durada:

30h

Formador/a:

Tere Sitjes

Curs Competències Socioemocionals per a Professionals de la Salut

CURS COMPETÈNCIES SOCIOEMOCIONALS PER A PROFESSIONALS DE LA SALUT:

Descripció de l’activitat: 

Formació que facilita noves competències socioemocionals a través d’eines creatives i psicoeducatives, dirigida a professionals de contextos clínics, terapèutics i socials. 

Aquest curs proporciona nous recursos per a abordar el desenvolupament psicoemocional de les persones amb les que que interactuen diariament i també ajuda a fer front al desgast emocional que comporta de manera intrínseca el context en el que es desenvolupen.

Treballarem amb l’arteràpia i el psicodrama per aprofundir en el coneixement i desenvolupament del llenguatge creatiu. Desenvoluparem diverses tècniques aplicades a col·lectius vulnerables, atenent a les seves possibilitats i limitacions. 

Objectius:

– Gestió emocional a través d’eines creatives.

– Habilitats sòcio-emocionals.

– Resolució de conflictes / Tècniques d’afrontament.

– Gestió de l’estrès / Orientació al servei.

– Estils de comunicació / Habilitats en la comunicació.

– Llenguatge verbal / llenguatge no verbal.

-Descobrir i potenciar habilitats i estratègies de comunicació a l’hora de donar males noticies.

– L’escolta activa.

Destinataris: 

Professionals de contextos clínics, terapèutics i socials.

Horari:

a determinar

Preu:

130€

Durada:

8h

Formador/a:

Núria Molina

Curs de Musicoteràpia Aplicada

CURS DE MUSICOTERÀPIA APLICADA AMB:

  • GENT GRAN I DEMENCIES

Descripció de l’activitat: Aquesta formació introductòria de caràcter teòric-pràctic presenta recursos i estratègies per abordar el processos degeneratius a través de la música i ofereix una aproximació de tractament amb pacients amb lesions neurològiques.

Continguts: 

  1. Principis i fonaments de la musicoteràpia 
  2. Àrees d’aplicació amb gent gran i població en processos degeneratius i demències
  3. Tècniques d’intervenció ( àmbit socioemocional, cognitiu, sensoriomotor, comunicació i llenguatge).

Destinataris: Professionals i estudiants de l’àmbit de la salut, clínica, social i a persones interessades en la disciplina

Horari: Un dissabte o diumenge a concretar en horari de 10h a 14h i de 16h a 20h

Preu: 130€

Durada: 8 hores 

Formador/a:

Raül Hernández

  • CONDUCTES ADDICTIVES (Oferir Gener 2020)

Descripció de l’activitat: Formació teòrico-pràctica que ofereix una aproximació en el tractament amb població que presenta conductes addictives (consum de tòxics, pantalles, noves tecnologies, etc..) a  través de tècniques musictoerapèutiques. 

Objectius:

  1. Anàlisis de les conductes addictives ( pèrfils, simptomatologia, conductes de risc,etc…)
  2. Àmbits d’intervenció amb població afectada ( control d’impulsos, reconeixement emocional, ansietat, gestió de l’estrés, comunicació assertiva, etc…)
  3. Recursos pràctics i dinàmiques per treballar a l’aula

Destinataris: Professionals i estudiants de l’àmbit de la salut, clínica, social, educatiu, i a persones interessades en la disciplina

Horari:
Un dissabte o diumenge a concretar en horari de 10h a 14h i de 16h a 20h

Preu: A concretar

Durada: 8 hores 

Formador/a:

Raül Hernández

Formació per a Centres Educatius

Mindfulness, una eina de gestió d’aula

TALLER DE MINDFULNESS:

Descripció de l’activitat:

El Programa de Reducció d’Estrès Basat en Mindfulness (MBSR) el va desenvolupar el Dr. Jon Kabat-Zinn, del Centre Mèdic de la Universitat de Massachusetts l’any 1979. És un dels entrenaments de Mindfulness més reconeguts i citats a publicacions científiques de prestigi mundial. Les evidències demostren que aquest programa psicoeducatiu, provoca uns efectes molt positius en la reducció de l’estrès i en la millora de la salut.

El programa de Reducció d’Estrès Basat en Mindfulness és un entrenament progressiu, experiencial i participatiu que inclou diferents tipus de dinàmiques vivencials, meditacions i exercicis d’atenció conscient.

El Programa de Reducció d’Estrès Basat en Mindfulness (MBSR) consisteix en 8 sessions setmanals de 2,5 hores i un dia de pràctica intensiva de 8 hores. Són sessions en grup i participatives, tot i que a cada sessió es presenta un tema en concret. Tot i així, al ser un programa experiencial sempre es buscarà com introduir-lo a la vida quotidiana i les seves aplicacions pràctiques.

El temari del curs és el següent:

  1. Practicant Conciència plena
  2. Percepcions de la realitat
  3. El Poder de les Emocions
  4. Què és la reacció de l’Estrès?
  5. Respondre o Reaccionar a l’Estrès?
  6. Comunicació conscient
  7. Dia de pràctica intensiva – el poder del Silenci
  8. Gestió del temps
  9. Integració en la vida i cloenda.

Aquest programa necessita de l’assistència i participació a les sessions i del compromís de practicar les tècniques que es van introduint entre sessió i sessió. D’aquesta manera es van observant canvis i evolucions en la ment, el cos i el comportament dels participants.

Destinataris:
Docents d’educació primària i secundària i/o alumnat.

Horari:
a determinar amb el centre educatiu

Preu:
a determinar

Durada:
30 hores

Formadora:

Tere Sitjes

Més informació:

www.teos.cat/mbsr

Curs d‘Eines Creatives per L’educació Emocional

CURS D’EINES CREATIVES PER L’EDUCACIÓ EMOCIONAL

Descripció del curs:

El centre educatiu es concep com un organisme viu, un lloc de convivència i d’intercanvi relacional entre docents i alumnes. Un lloc on es pensa, es discuteix i on es treballa tractant de reconciliar les dificultats, les expectatives, l’èxit i els interrogants que sempre estan presents quan hem de triar. És com una construcció viatgera, en continu canvi, que es fonamenta en les dinàmiques interactives dels seus protagonistes i en la seva capacitat de realitzar diverses combinacions. En aquesta construcció, cadascuna de les parts es mou amb la seva pròpia identitat i interrelacionant vincles.

El fet de treballar l’estat d’ànim dels alumnes, el seu autoconcepte, la confiança que tenen sobre si mateixos i en com es relacionen s’apropa més cap a una educació integral en el desenvolupament mental i psíquic.

Metodologia:

Oferim formació en diferents àmbits, amb metodologies i tècniques llestes per aplicar. Els àmbits a través dels quals volem transmetre aquestes eines són:

El Mindfulness ja que és una metodologia que posa el focus en l’atenció i en com prendre consciència del que estàs vivint en el moment present   a través de dinàmiques, tècniques de meditació i moviments conscients a mida. 

L’Artteràpia ja que és una disciplina i una pràctica psicoterapèutica de recolzament a la tasca educativa i de suport emocional. La utilització de l’art proporciona un canal de comunicació a través dels materials plàstics. 

La Musicoteràpia perquè és una metodologia que se’n pot beneficiar qualsevol persona que vulgui millorar la seva qualitat de vida i les seves relacions personals amb els altres i amb si mateix a través de l’ús de la música. 

El Psicodrama o El teatre d’improvisació ja que és una tècnica psicoterapèutica que es fonamenta en una sèrie d’intervencions que permeten modificar els patrons de relació amb els demés i amb un mateix oferint la possibilitat de crear alternatives a la pròpia realitat d’una manera vivencial.

Objectius

  • Treballar pel desenvolupament emocional dels docents com a eina principal i motor del desenvolupament emocional dels joves.
  • Aportar als docents recursos psicoeducatius, per treballar les competències emocionals amb joves i aprofundir amb el concepte de que educar les emocions és educar per la vida.
  • Aconseguir una millora del clima i el benestar del centre, a través de l’educació emocional dels joves.
  • Reduir el malestar emocional i l’estrès dels docents però també dels alumnes afavorint així la convivència i l’intercanvi de coneixement.

Estructura del curs:

El curs té una durada de 24 hores presencials que es realitzaran en cinc mòduls. Aquests mòduls es desenvoluparan al llarg d’un trimestre escolar del curs 2019-20. Seran 12 sessions de 2 hores amb l’objectiu de proporcionar una part teòrica i una de pràctica.

Mòduls:

Mòdul 1: Introducció i conceptes bàsics. 

Mòdul 2: Mindfulness 

Mòdul 3: La Musicoteràpia 

Mòdul 4: L’artteràpia i el psicodrama 

Mòdul 5: Cloenda

Destinataris:

Docents d’educació primària i secundària i/o alumnat.

Formadors/es:
Núria Molina/Raül Hernández/Tere Sitjes/Maria Acosta

Dates i lloc de la formació:

El curs s’impartirà en els horaris i dies que el centre escolar i Teos decideixin.

Més informació a:

https://www.teos.cat/formacio/

Taller de Team Building

TALLER DE TEAM BUILDING:

Descripció de l’activitat:
La percussió ( amb instruments o amb el propi cos) és un element bàsic de la música i el trobem en totes les cultures. A les primeres comunitats humanes, l’ús dels instruments de percussió per celebrar esdeveniments comunitaris hi és present. La música i més concretament la percussió i el cant en grup, apareixen  al llarg de la història de la humanitat com a eines molt potents de cohesió social fins a l’actualitat. En aquests tallers, aprofitem la música i els seus elements per treballar amb equip. Els tallers no són lliçons de tècnica de percussió o de música, el que es preten amb aquestes activitats, és afavorir que els participants gaudeixin amb els diferents instruments de percussió i/o a través del moviment i del cant, i estiguin disposats a compartir amb el grup el seu esperit artístic i creatiu. La participació doncs de tot el grup, és un dels fonaments bàsics de l’activitat. L’experiència de la unificació crea una plataforma perfecte per conèixer el poder del treball conjunt i d’equip amb un objectiu comú.

Aquestes activitats també afavoreix que esdevingui una millor eficiència grupal, que per- meti que els diversos membres d’un equip de treball es comuniquin millor, i eludeixin les barreres que de vegades pot presentar la comunicació verbal. Aquest treball augmenta la motivació i l’implicació alhora que millora l’ambient de treball.

Destinataris: 

Grups classe i tutories. Especialment indicat per grups que es configuren de nou. Grup de professorat i claustres. Grups de pares i mare i alumnes.

Horari:

a determinar

Preu:
En funció del grup

Durada:

Des de 30 minuts fins a 1,5 hores. En funció dels objectius i context es pot ajustar la durada de la sessió.

Formador/a:

Raül Hernández

Autoretrat. Arteràpia i Teatre d’Improvisació

Autoretrat. Arteràpia i Teatre d’Improvisació

Descripció de l’activitat:

Les emocions i l’autoconeixement són importants i cal que es treballem a l’escola. L’educació emocional afecta el desenvolupament dels alumnes, ja que incentiva la seva motivació, predisposa a actituds més positives, millora les seves relacions i obté millors resultats acadèmics.

Aquest Mòdul es presenta com una experiència vivencial que aporta elements pedagògics a la pràctica artística i corporal. Es busca construir un escenari de mobilització emocional segur, amb la finalitat d’aplicar els fonaments de l’arteràpia i el teatre en l’educació somàtica corporal i de la vivència de l’alumne en l’auto coneixement. Aquesta pràctica ajuda en l’acceptació corporal i emocional i en les relacions psico-socials. El mòdul, es desenvolupa a través d’una base teòrica sessions vivencials d’1,30h, cadascuna. A les sessions vivencials s’integraran aprenentatges significatius i aprofundirem a través de la paraula. Es donarà forma a allò viscut aportant al docent una experiència emocional enriquidora.

Es treballarà a través del procés creatiu artístic com a mecanisme per descobrir la pròpia identitat a través de l’autoretrat. Treballarem amb el vincle amb l’obra com a base de creació, adaptant el temari a cadascun dels cicles d’edat.

Destinataris:

La formació està adreçada a docents, pedagogs i qualsevol persona que treballi amb nens/as i adolescents i que tingui interès en adquirir recursos per generar espais inclusius i d’educació emocional, a través d’activitats artístiques i teatrals.

També es realitzen mòduls de tallers a alumnes en les següents franges d’edat:

Cicle inicial / Mitjà.

Treballarem sobre tot la descoberta del cos, les relacions interpersonals, límits, autoregulació, autocura i trastorns de l’apego.

 

Cicle Superior / 1er- 2on ESO.

Treballarem la descoberta del cos, les relacions interpersonals, límits, autoregulació i autocura, l’educació somàtica i trastorns de l’apego.

També sobre el vincle, l’empatia i la comunicació no verbal.

3er – 4rt d’ESO / Batxillerat

En aquest apartat serà molt important els canvis corporals, les relacions interpersonals, límits, autoregulació i autocura, educació somàtica.

Procés creatiu com a projecció de la identitat. Autoretrat: experiència vivencial el vincle amb l’obra com a base de la creació de noves vivències.

Treballarem amb la capacitat creativa com a mecanisme protector i potenciador de la identitat. Utilitzarem eines adients per adolescents on hi haurà un enfoc adreçat a contextos de risc social com bullying i malalties com la depressió i el TCA.

  • Cadascun dels tallers es basarà en una xerrada inicial i un taller vivencial.

Horari:

A concretar

Durada:

6 hores

Formadora:

Núria Molina.

Més informació:

Curs Música en Colors

CURS MÚSICA EN COLORS. UN ENFOC D’ACTIVITATS MUSICALS PER  AFAVORIR LA PARTICIPACIÓ I LA INCLUSIÓ EN LES AULES

Descripció de l’activitat: 

La música acompanya els infants i els adults  en molts moments vitals cabdals: celebracions, comiats, actes commemoratius, etc… A l’hora facilita i afavoreix la socialització i ens permet compartir emocions en grup , a l’hora que ens ofereix calma per dormir i facilita la relaxació i alleuja les dificultats que es poden presentar en el  dia a dia. A més a més la música pot influir en el sistema immunitari, redueix els nivells de cortisol, promou la segregació d’oxitocina que és la hormona vinculada al vincle que s’estableix entre la mare i el nounat, i promou la segregació de serotonina que es un neurotransmissor vinculat amb la regulació emocional i el benestar.

Aquests beneficis que ja els antics egipcis a través de jeroglífics identificaven amb “alegria i benestar” quan representaven la paraula “música” i que Plató definia com “ la gimnàsia de l’ànima”, avui en dia i gràcies a els avenços en l’estudi del funcionament cerebral i la neuroimatge, són evidenciats amb estudis de rigor científic.

A les aules, a través de la música, els infants mostren les seves capacitats i gaudeixen amb els iguals facilitant els aprenentatges i reduint les diferències que poden derivar-se d’una discapacitat intel·lectual,  alguns trastorn en els aprenentatges o de la comunicació i/o alguns tipus discapacitats motrius. Per aquest motiu, la música és tan important en la vida de qualsevol infant, independentment de les seves capacitats, ja que trenca les barreres creades per les nostres diferències culturals, intel·lectuals, i/o físiques, i permet a les persones amb dificultats motrius, de percepció i/o expressives, experimentar emoció i bellesa.

Fa més de 12 anys vaig tenir l’oportunitat de descobrir la musicoteràpia i incorporar-la en la meva tasca com a psicopedagog per atendre la diversitat a diferents instituts públics de secundària i amb d’altres col·lectius ( gent gran, persones amb diversitat funcional i persones que conviuen amb un problemàtica vinculada al consum de substàncies).

Veient la potencialitat de l’ús de la música en benefici de la integració i com a factor de promoció de la salut i el benestar, es planteja aquesta formació per de reflexionar al voltant de l’ús de les arts com a elements que faciliten la inclusió, compartir experiències realitzades en aquesta direcció, i oferir i compartir eines metodològiques per poder-ho dur a terme.

Volem que aquesta formació sigui un espai de debat, un clúster d’idees, i que compartir-les permeti generar més i millors activitats musicals amb un sol objectiu, millorar la qualitat de vida de totes les persones que atenem a les nostres aules.

https://www.colorsband.es/

http://musicoterapia.cat/


Objectius generals del curs:

  • Afavorir la màxima autonomia personal i social mitjançant una activitat musical que té com a finalitat millora la qualitat de vida dels seus participants.
  • Promoure canvis en la manera de interactuar, adquirint noves habilitats socials i de comunicació
  • Oferir una nova identitat a aquelles persones que per diferents motius poden quedar excloses de les activitats que es presenten a les aules
  • Potenciar i augmentar l’autoconcepte i l’autoestima a través d’experiències d’èxit de tots els participants, aprofitant les potencialitats de cadascú
  • Oferir un espai agradable, acollidor que fomenti la curiositat i l’estimulació sensorial i que afavoreix la participació social real que permeti compartir i viure el fet musical lliure de prejudicis
  • Potenciar la mobilitat física dels usuaris i estimular-la a través de l’ús de diferents instruments, activitats i dinàmiques
  • Establir un vincle positiu caracteritzat per l’empatia i la confiança que afavoreix el diàleg entre tots els participants de l’activitat
  • Estimular la sensibilitat donant a conèixer un repertori musical ampli i musicalment divers.

Destinataris:

El taller esta adreçat a pedagogs, músics, musicoterapeuta i qualsevol persona que treballi amb diversitat funcional i/o que tingui interès en adquirir recursos per poder generar espai inclusius a través d’activitats musicals que parteixen de les potencialitats dels seus participants.

Horari:
A concretar

Durada:
20 hores

Formador/a:
Raül Hernández

Més informació:
https://www.teos.cat/musicoterapia/

Formació per a Empreses

Taller Píndoles de Mindfulness

TALLER PÍNDOLES DE MINDFULNESS:

Descripció de l’activitat: Aquests serà un espai setmanal per un primer contacte amb el Mindfulness on es plantejaran exercicis i tècniques bàsiques de consciència plena.

Destinataris: aquest espai està pensat per aquelles persones que volen conèixer les tècniques bàsiques del Mindfulness i practicar-les cada setmana durant tot el curs.

Horari:

DIMECRES MATÍ (10,45H – 12,15h), MIGDIA (14H – 15,30H) I TARDA (19H – 20,30H)

Preu:

50€/mes

Durada:

1,5h/setmana

Formador/a:

Maria Acosta

Curs de Gestió de l’Estrès

CURS DE GESTIÓ DE L’ESTRÈS:

Descripció de l’activitat: 

Aquest taller pretén proporcionar tècniques concretes de la gestió de l’estrès, dotant de benestar personal a cada individu per poder desenvolupar una major capacitat comunicativa amb la resta dels membres de l’equip i una millora de l’eficiència en la presa de decisions. El taller es durà a terme a través de dinàmiques vivencials i eminentment pràctiques.
Destinataris: 

Taller adreçat a organitzacions i empreses que vulguin proporcionar eines de gestió de l’estrès al seu Equip de professionals a través del Mindfulness com a eina central. 

Horari:

a determinar

Preu:

a determinar

Durada:

a mida

Formador/a:

Tere Sitjes

Curs d‘Estratègies de Gestió Emocional i Cohesió d’Equips

CURS D’ESTRATÈGIES DE GESTIÓ EMOCIONAL I COHESIÓ D’EQUIPS

Descripció de l’activitat:
En aquest taller, treballarem amb accions grupals que ens faran conèixer millor les individualitats, ritmes i el procés de motivació. Aprofundirem a través de l’aprenentatge experiencial amb dinámiques basades amb el treball en equip.

El funcionament del grup es basa en la participació a través de tècniques de dinamització (Creativitat, psicodrama, escrits, documents audiovisuals, etc.), per crear un espai respectuós on potenciar l’intercanvi d’experiències.

Els equips de treball més eficaços són els que tenen una gran cohesió entre els seus membres. La importància d’un bon clima laboral, és la base d’un equip que sap treballar junt.
Destinataris: 

Taller adreçat a organitzacions i empreses que creguin en la importància de la Cohesió d’Equip pels seus treballadors, cercant un entorn propici per a treballar en equip i tenint en compte els interessos mutus de l’empresa i de cada persona que la forma.

Què treballarem?

  •       Funcionament dels equips
  •       La comunicació
  •       Habilitats Socials
  •       Dinàmiques de treball en equip
  •       Resolució de conflictes

 

Objectiu del curs:

  •       Aplicar tècniques i estratègies pel treball en equip.
  •       Aprendre tècniques assertives per a una millor comunicació interpersonal
  •       Fluir a través de les dinàmiques de grup.
  •       Aprendre eines necessàries per millorar el clima laboral
  •       Prendre consciència dels canvis d’actituds individuals per tal de millorar la comunicació amb el companys/es.

 

Horari:

a determinar

Preu:

a determinar

Durada:

Taller de mínim 6h

Formador/a:Núria Molina

Taller de Team Building

TALLER DE TEAM BUILDING:

Descripció de l’activitat:
La percussió ( amb instruments o amb el propi cos) és un element bàsic de la música i el trobem en totes les cultures. A les primeres comunitats humanes, l’ús dels instruments de percussió per celebrar esdeveniments comunitaris hi és present. La música i més concretament la percussió i el cant en grup, apareixen  al llarg de la història de la humanitat com a eines molt potents de cohesió social fins a l’actualitat. En aquests tallers, aprofitem la música i els seus elements per treballar amb equip. Els tallers no són lliçons de tècnica de percussió o de música, el que es preten amb aquestes activitats, és afavorir que els participants gaudeixin amb els diferents instruments de percussió i/o a través del moviment i del cant, i estiguin disposats a compartir amb el grup el seu esperit artístic i creatiu. La participació doncs de tot el grup, és un dels fonaments bàsics de l’activitat. L’experiència de la unificació crea una plataforma perfecte per conèixer el poder del treball conjunt i d’equip amb un objectiu comú.

Aquestes activitats també afavoreix que esdevingui una millor eficiència grupal, que per- meti que els diversos membres d’un equip de treball es comuniquin millor, i eludeixin les barreres que de vegades pot presentar la comunicació verbal. Aquest treball augmenta la motivació i l’implicació alhora que millora l’ambient de treball.

Destinataris: 

Grups de treball i equips humans. 

Horari:

a determinar

Preu:

a determinar

Durada:

Des de 30 minuts fins a 1 1/2 hores. En funció dels objectius i context es pot ajustar la durada de la sessió.

Formador/a:

Raül Hernández

Espai Teos Psicologia i Formacióº
Espai Teos Psicologia i Formació
Espai Teos Psicologia i Formació
Espai Teos Psicologia i Formació
Espai TEOS Psicologia i Formació
Espai TEOS Psicologia i Formació

Properes
Formacions